AFS – LOVE IT!

Anatomi, fysiologi og sygdomslære (AFS) er ikke et fag, der just rykker milepæle hvert år. Det er nærmere et stillestående fag, som for de fleste “bare skal overstås”, så de kan blive RAB-godkendt.

Fair nok, men derfor behøver det ikke være kedeligt.

For mig giver faget en fantastisk basis for forståelse af den menneskelige krop. Alle de systemer som kroppen kan deles op i er logiske og gør det langt lettere at gennemskue, hvor en kommende klient måtte have en udfordring. Det gør det ganske enkelt logisk at finde et startsted for en behandling.

Når jeg underviser, bruger jeg så meget at mig selv som muligt. Jeg graver al den viden frem som jeg har, så læringen bliver optimal for den enkelte. Om jeg spænder bredt nok, ved jeg ikke, men jeg underviser alt fra bogholdere til sekretærer og healere samt akupunktører – og det bedste er, at de møder op med et smil alle sammen. Det er en sand fornøjelse at være i lokalet sammen med så pragtfulde elever.

Jeg lærer stadig, selv om jeg efterhånden har en hel del år på bagen med undervisningen. Nye spørgsmål kommer fra tid til anden, men især er det variationen i formidling, som er vigtig for mig. Hvordan kan jeg nå ind til logikken hos lige præcis denne elev? Skal spørgsmålet svares kemisk eller energetisk?

De dage, hvor eleverne selv stiller de indviklede spørgsmål, da slår jeg et kryds i min egen kalender, for så er der åbnet op for mere nysgerrighed og indlevelse, end jeg selv har kunne formidle. Det er lige der, at faget bliver levende og direkte anvendeligt. Så er det min opgave, at hjælpe dem med at samle brikkerne.

Jeg ville gerne sige, at jeg er en fantastisk underviser, men mest af alt er min rolle at formidle viden og pirre til nysgerrighed. Alt det hårde arbejde skal eleven jo klare selv.

Skriv dit søge ord og tryk Enter for at søge